A Team Fortress 2-ben 9 kaszt létezik, melyeknek neveik így hangzanak sorban:
Felderítő, Katona, Piró, Robbantós, Gépágyús, Mérnök, Szanitéc, Mesterlövész, Kém.
Természetesen ezek "osztályokra" vannak bontva, vannak a Támadók, a Vedekezők, és a Támogatók.
Támadók
1.Felderítő:
Egy gyorsléptű és nagyszájú kölyök Bostonból, aki rajong a baseballért és súlyos fizikai erőszakért - a Felderítő repül, mint a lepke, és csíp, mint az arconlövés egy puskával. Mivel ő a leggyorsabb az összes kaszt közül, sebessége és dupla-ugrás képessége nagy előnyt jelent a lassabb kasztokkal szemben. Mindez párosítva a Repeszpuska vagy az Elsöprögető puskával ideálissá teszi a Felderítőt a rajtaütésszerű támadásokhoz, mivel képes közelről nagy sebzést kifejteni, majd később gyorsan fedezékbe vonulni. Mivel az ellenfelek zaklatására egy módszer kevés, a Felderítő magánál hordhatja hűséges Testápoló ütőjét, hogy baseball labdákkal és mini-krittel pusztítsa el az ellenséget, használhatja Poff! Atompuncs italát, hogy megmeneküljön szorult helyzetéből vagy a Krit-a-Kólát a figyelmetlen ellenfelek gyors elintézésére.
A Felderítő ideális választás azoknak, akik hamar akarják elérni a céljaikat: ez a kaszt kétszer olyan gyorsan foglal el Ellenőrző pontokat és tolja a Szállítmány kocsikat, mint mások, valamint azelőtt meg tudja szerezni az ellenfél információs táskáját, hogy azok észbe kapnának. Az 1. leggyorsabb osztály a játékban.
2.Katona:
Egy elmebeteg hazafi Amerika szívéből, a Katona (állítólagos Mr. Jane Doe) a csapat legalapvetőbb tagja. Igaz, egyszerű beosztása van, azonban ez ne tévesszen meg senkit, ő egy igazi keményfiú! Egy jó játékos kezében igazi bulldózer válhat belőle a csatatéren. Alapvető fegyvere a rakétavető és 200 Életerő pontja, a Katona egy igen sokoldalú kaszt, jó támadásra és védekezésre is.
Egyik hírhedt "képessége" a rakéta ugrás. Minden józan ész ellenére a Katona a lábai alá tudja irányítani a rakétavetőjét, majd egy ugrás után elsüti, ezáltal kilőve őt magát az égbe, egy kis életerő ellenében (habár ő maga azt vallja, hogy "a fájdalom a gyengeség kiűzése a testből"). Ez a képessége lehetővé teszi, hogy megnyíljanak előtte olyan utak, és érhessen el olyan helyeket, ahonnan nem lehet számítani rá, ami még a Felderítőnek sem elérhető az ő dupla ugrásaival. Az 5. leggyorsabb osztály a játékban.
3.Piró
A Piró, az ismeretlen származású, motyogó, tetőtől talpig beöltözött pszichopata, perzselő vonzalmat érez a tűzhöz és annak minden rokonához. Házilag készített lángszórójával a Piró felgyújthatja ellenfeleit, kiknek életereje az égési sérülés következtében szép lassan lemorzsolódik. Mivel a lángszóró kis hatótávolsággal rendelkezik, a Piró-nak meg kell kerülnie ellenségeit, így meglepheti ellenfeleit. A Piró legfontosabb feladatai közé tartozik a Kémek leleplezése, amikor egy rövid lángcsóva azonnal felfedi a láthatatlan és az álcázott Kémeket, melyet követően a Piró a minden ellenfél iránt mutatott könyörülettel és jóindulattal vadássza le őket - vagyis semennyivel.
Habár a Piró a támadó kasztok közé tartozik, védő szerepekben is használható: megvédheti a csapat Őrtoronyjait a kotnyeleskedő Kémektől, és támadó ellenfelek tucatjait zavarhatja haza némi égési kenőcsért. Emellett a Piró Sűrítet levegős löketet is használhat, hogy eltérítse az ellenfél lövedékeit (gyakran vissza a feladónak), odébbtolja azok Tapadóbombáit, eloltsa felgyújtott csapattársait és odébblökje az ellenfeleit. A Piró a Mesterlövész Levadász nyilait is meggyújthatja, így azok találatkor felgyújtják az ellenfelet; emellett a Mérnök építményeire helyezett Mentesítőket is eltávolíthatja hűséges kalapácsával, a Laklerendezővel.
Sokan vitáznak róla, hogy a Piró Nő vagy Férfi, amit bonyolítanak más osztályoknak a válaszai alázás esetén (Kém, Mesterlövész, Felderítő, Katona, Robbantós és Mérnök) melyek nyíltan a Piró harci teljesítményét minősítik. Egyéb furcsaságok is mint a virágos táska a szekrénye közelében az újjászületés szobában 2Forton, megemlítve még a Piró Madame Dixie kalapját és humilitaion beállását, ezek mind olaj volt a rajongók fantáziájának. Maga a Valve is tett hasonló kijelentéseket, minthogy már beszéltek róla mint "he", ami a férfi 'ő' angol személyes névmása, és "she", ami a női személyes névmás,iró hol mint "he" hol mint "she" tűnt fel a kihívás párbeszéd ablaknál. Az Xbox 360 kézikönyve férfi személyes névmást használ amikor a Piró-ról beszél, mellesleg a Vintage Merryweather leírása így szól "a Piró e sapkát viseli azoknak a tűzoltóknak a tiszteletére akik elhaláloztak miközben megpróbálták kioltani az ő lángjait."
Védekezők
1.Robbantós
A Demoman (valódi neve Tavish Finnegan DeGroot), a skót felföldek almabor-ivó, szörnyzaklató robbantási szakértője az egyik legsokoldalúbb tagja a csapatnak. Bár fegyverei nem a pontos, messzi horderejű csapásmérésre valóak, a Demoman egy erős, de kiszámíthatatlan osztály, amely szinte minden szituációban megállja a helyét. Ő a robbanószerek mestere, középtávolságú indirekt harcra ideális. Gránátvetővel és Tapadó-Bombavetővel felszerelkezve a Demoman megmaradt szemét és környezetéről való tudását használva jól időzített robbantásokkal küldi az égbe ellenfeleit, gyakran darabokban.
A Demoman, ahogy neve is sugallja, a "gyors szétszerelésben" jeleskedik: gránátjait falakról lepattintva tud nagy pusztítást végezni az őrtorony állások között, mialatt ő maga fedezékben maradhat. Tapadóbombái tökéletes eszközök területvédésre, távol tartva az ellenfeleket a szállítmány kocsiktól, ellenőrző pontoktól és információs táskáktól. A 4. leggyorsabb osztály a játékban.
A Demoman szinkronhangja Gary Schwartz
2.Gépágyús
A Heavy, egy hatalmas öklű hústorony a dicső Szovjetunióból, és akit Heavy Weapons Guy (Gépágyús ürge) néven is ismerünk, az összes kaszt közül a legsúlyosabb: ő rendelkezik a legnagyobb életerővel és a legnagyobb fegyverrel, viszont ő a leglassabb is. Lenyűgöző tűzerejének köszönhetően gond nélkül le tudja mészárolni az ellenfél csapat gyáva, apró emberkéit (ahogy ő nevezi őket). Azonban ha felpörgeti a Gépágyúját, vagy ha elkezd lőni vele, a már eleve gyengécske sebessége is lecsökken szinte csiga-lassúra, úgyhogy a fegyvere hatótávján kívülről érkező támadások nagy veszélyt jelentenek a számára. Viszont ha egy Medic segíti őt gyógyításával, valamint ha egy jól szervezett csapattal együtt támadja az ellenfelet, szinte megállíthatatlan a rombolásban. A lövöldözésen és ökölharcon kívül még máshogy is tudja a Heavy segíteni a csapattársait: időnként el tudja dobni a szendvicsét, így biztosítva társainak egy ízletes és nagylelkű életerőforrást. A 6. leggyorsabb (leglassabb) osztály a játékban.
A Heavyt nevezhetnénk az egész játék "arcaként" is, ő szokott általában előtérben lenni a dobozborítókon és különböző promóciós anyagokon, valamint ő volt az első kaszt, akiről Meet the team (Ismerd meg a csapatod) videót készítettek, emellett minden rákövetkező Meet The Team videóban is szerepel.
3.Mérnök
Egy nyájas szavú, szelíd texasi férfi, akinek mániája a különböző mechanikus cuccok bütykölése - ő az Engineer (valódi nevén: Dell Conagher). Feladata az építmények készítése és karbantartása, amivel inkább csak segíti a csapatot, minthogy követlen harcba szálljon az ellenfelekkel. A kütyük, amikkel rendelkezik, a következőek: egy Őrtorony, ami automatikusan rálő a hatókörben lévő ellenségekre, a Dispenser, ami a mellé álló csapatársakat gyógyítja és lőszerrel látja el őket, és a Teleportok, amikkel pedig sokkal gyorsabban tudnak a frontvonalakra jutni a csapattagok.
Viszont az Engineer ötletes szerkezetei folyamatos veszélynek vannak kitéve, ami az ellenfél robbantásaiban és a trükkös Kémjeikben testesül meg; a jó Engineer-ek fél szeme mindig az építményeiken kell hogy legyen, és ha szükséges, azokat azonnal meg kell hogy javítsák. Amikor pedig rá van kényszerülve, a nem épp fantáziadús, de attól még elég erővel rendelkező fegyvereit használja, amiket ha együtt használ a különböző kütyüjeivel, egész jól megállja a helyét a csatatéren.
Ezen kívül az Engineer még képes a már lerakott építményeket áthelyezni, aminek viszont megvannak a hátrányai: cipekedés közben sokkal lassabban mozog és nem tud semmilyen fegyvert se használni. Az építmények is elég nagy veszélynek vannak kitéve ilyenkor, mivel ha az őket épp cipelő Engineer meghal, azonnal megsemmisülnek, valamint ha az Engineer lerak egyet, még eltart pár másodpercig míg valójában működőképesek is lesznek. A 3. leggyorsabb osztály a jatékban a Mesterlövész, a Piró és a Kém mellet.
Az Engineer szinkronhangja Grant Goodeve
Támogatók
1.Szanitéc
Szanitéc egy német gyógyító, aki az orvosi etikát eléggé könnyeden veszi, és mindazonáltal a csapat elsődleges gyógyító osztálya. Bár a Szanitéc arzenálja nem a legjobb a közvetlen harchoz, mégis általában a frontvonalakon, csapattársakat gyógyítva láthatod, miközben megpróbálja elkerülni a bajt. Amikor a Gyógypuskája egy csapattársra van fókuszálva, az gyorsan életerőpontokat regenerál. A nem sérült csapattársak életereje tovább nő az átlagos limitnél, legfeljebb 150%-ig. Gyógyítás közben a Szanitéc egyedi ÜberTöltésmérője feltöltődik, egészen addig, amíg a gyógypuska apró szikrákat nem kezd szórni, melytől kezdve aktiválható a töltés, mely a Szanitécet és páciensét nyolc másodpercre egy rendkívül hasznos hatással látja el. A hatások az időleges sebezhetetlenségtől (az alap Gyógypuskával), a garantált Kritikus-Találatokon át (a Kritizeget használva), a nagyon gyors gyógyítás és Visszalökésimmunitásig terjednek (a gyorsbeavatkozás használatakor). A 2. leggyorsabb osztály a játékban.
A Szanitéc képes életerejét regenerálni; minél tovább marad harcon kívül, annál gyorsabban gyűlik életereje. Egy sebesült Szanitéc 3 életerő/másodperc sebességgel regenerálódik, mely a következő tíz másodpercben egy maximum 6 életerő/másodperces sebességre nő (habár a Vérszivattyú használata csökkenti a regenerációs rátát 3-6-ról és 1–4-re, az Amputáló pedig emeli 4–7-re). A 2. leggyorsabb osztály a játékban.
A Szanitéc szinkronhangja Robin Atkin Downes
2.Mesterlövész
A távoli ausztráliai vadonból származó Mesterlövész egy vagány és mindig tettre kész tapasztalt lövész. A Mesterlövész kulcsfontosságú feladata a csatatéren, hogy távolról hatástalanítsa az ellenség fontos célpontjait mesterlövész-puskályával, melynek segítségével képes egy jól célzott fejlövéssel azonnal kiiktatni ellenfelét. Hatékonysága a nagy lőtávolságokban rejlik, azonban minél közelebb kerülnek hozzá célpontjai, annál gyengébb, hiszen ilyen esetekben a géppisztolyt vagy a Kukrit szükséges alkalmaznia. Magaslatokon és nehezen belátható helyeken lapulva a Mesterlövész könnyedén leszedi az olyan lassan mozgó kasztokat, mint például a Gépágyús. A Mesterlövész kiválóan alkalmas az ellenséges Szanitécek likvidálására, ezzel komoly előnyt biztosítva csapattársainak az előrenyomulásra.
Habár a Mesterlövész alapesetben elhatárolódik a frontvonalaktól, a Levadász segítségével közvetlen közelről is részt vehet a harcokban: nyilak sortüzét küldheti az ellenség felé, miközben a Syden-i Pisi-Puska használatával vagy az ősi rejtélyekbe burkolódzó Vizelharc technikájával megnövelheti saját és csapattársai által okozott sebzést az ellenfeleken. A 3. leggyorsabb osztály a jatékban a Kém, a Piró és a Mérnök mellet.
A Mesterlövész szinkronhangja John Patrick Lowrie
3.Kém
A Franciaország egy meg nem határozott részéből származó Kém az élre vasalt öltönyök és a még élesebb kések kedvelője, lopakodásra és cselszövésre hagyatkozva segíti a csapatot. Karóráinak széles választékát használva láthatatlanná tud válni, vagy akár halottnak tetteti magát, ezzel kicselezve a gyanútlan ellenfeleket. Álcázókészlete segítségével bárki alakját fel tudja venni, így be tud férkőzni az ellenfél soraiba, mielőtt (szó szerint) hátba támadná mit sem sejtő "csapattársait". Egy gyors hátbaszúrás a Spy megbízható késével minden ellenfelet azonnal megöl.
Amellett, hogy képes hatékonyan és gyorsan kiiktatni a kulcsfontosságú ellenfeleket, a Spy az Engineer ellen is kiváló. Sapper-jeit használva hatástalanítani tudja az Engineer szerkezeteit, így kárt téve bennük, amíg fel nem robbannak, hacsak egy Engineer vagy egy Homewrecker-rel felszerelt Pyro közbe nem avatkozik. A 3. leggyorsabb osztály a jatékban a Mesterlövész, a Piró és a Mérnök mellet.
A Spy szinkronhangja Dennis Bateman
Bónuszok
Miss Pauling
Miss Pauling hűséges asszisztens az adminisztrátorhoz. Több feladatot is ellát, beleértve a szokatlan háttérellenőrzést, az áruk megrendelését és szállítását, a kommunikációs csatornák megnyitását és a gyilkosságokat. Pauling kisasszony általában megfelel a munkáltató véleményének, mert fél a haragjától, még akkor is, ha nem feltétlenül egyetért velük. Annak ellenére, hogy főnöke szigorú viselkedése ellenére, Pauling kisasszony ragaszkodik ahhoz, hogy az adminisztrátor "nem olyan rossz, ha megismered őt". Amikor az adminisztrátor rákényszeríti, hogy pontosan mit csinálnak a barátai, a válasza: "Menj korcsolyázni ... nézd meg a fegyverkatalógusokat ... néha beszélünk ..."
Saxtone Hale
Saxton Hale egy merész ausztrál, a Mann Co. elnöke és vezérigazgatója, valamint számos képregény sztárja. Az Egyesült Államok negyedik leggazdagabb embere. Ő volt a hatodik leggazdagabb ember Amerikában, de a gazdagsággal az ötödiket, a negyedik pedig harpoon párbajban megölte. Kedvenc kedvtelései közé tartozik a harc, az ivás és a vad állatokkal való küzdelem. Valójában a legtöbb gyerek ma éjszaka egy mackóval alszik, de Saxton Hale alszik egy tényleges medvével, amelyet a brazíliai dzsungelben megszelídített. Az azonosító jellemzői közé tartozik a bajusz, a hullámzó izmok, a krokodilfogas béléses kalap, és az Ausztrália alakú, forgó mellkasi szőrzet. Azt is megtagadja, hogy ruhát viseljen a felsőtestén "nyilvánvaló okokból". Saxton a Hale család legfrissebb férfija, hogy vegye fel a Mann Rt. Gyűrűjét, mivel Zepheniah Mann tulajdonosa a hűséges segédnek és nyomozónak, Barnabas Hale-nek maradt az utolsó akaratában és végrendeletében. Fenyegető jelenléte a cég minden területén érezhető, a "Termékek eladása és küzdelemben" szlogen a gorilla birkózás pénteken - az alkalmazotti morál építésének kísérlete. Kitölti a vevői űrlapokat tick-boxokkal, akár megfélemlít bármelyik termék-lopó versenytársat, vagy új termékajánlatot ígérő új feltalálókat ajánl. Az inspiráló képe számos Mann Co. katalógusban és promóciós anyagban is szerepel. Őt ismerték (és féltek), mert hitte, hogy személyesen kezeli az ügyfélszolgálati kérdéseket, hivatalos politikája szerint: "Ha nem vagy 100% -osan elégedett a termékcsaláddal, akkor magával viheti!"
Hírek
Felderítő:
Kötött Kötekedő (Ausztrálium Arany) ☑️
Hóviharikabát ☑️
Kiütős Kendő
Katona:
Kiütős kendő
Zseborvos
Hornblower
Piró:
A Cuki Ruci
Lángszórós Lelkiismerete
Kiütős kendő
Kém:
Sármos Chapeau
???
Kiütős kendő
Miről szeretnétek még?